..up and away


Nu har Linda och jag borjat var resa uppat, och nu sitter vi i  Exmouth. Vi har varit har i fem dagar och jag skulle inte rekommendera en vistelse har langre an tre dagar. Det ar trakigt har! Det ar for varmt, stranden ar det langt till och den ar inge vidare frasch. Man ar nog bra bortskamd efter att ha bott i Scarborough!
Men, igar hade vi det kul! Da akte vi namligen ut pa en tur till Ningaloo Reef dar vi snorklade, det var haftigt! Det ar nog bara darfor man aker hit, for att fa se revet. Vi sag massor med fargglada och roliga fiskar och vackra koraller.

Nar vi lamnade Perth akte vi forst till Monkey Mia, och det var fint!
Dar kommer det varje morgon in vilda delfiner precis intill standkanten. De var jattevackra! Raknade till ungefar sju stycken delfiner, och vissa hade ungar :) Monkey Mia var dock valdigt litet, ingen tackning pa mobilerna, internet fanns men bara som myntinternet. Det bor 100 pers i Monkey Mia och det finns bara en vag som gar dit :) Men vart var det, att vara en meter fran en vild delfin var helt fantastiskt! Monkey Mia var ocksa helt otroligt vackert, vilket jag hoppas kunna visa bilder pa nar jag har en battre dator till hands.

Ikvall ska vi hoppa pa bussen till Broome, som ligger 20 timmar uppat. Ska bli intressant och se hur man mar efter 20 timmar pa en buss, hitills har vi hogst akt i 12 timmar, och varit ganska sega och slut efter det.
Men det ska nog ga bra!

Lisa

Kommentarer
Postat av: Mia

Shit, vad haftigt med delfiner! Nu blev jag jatteavundsjuk! Har har det snoat i snart tre dagar, jag blir galen! Skulle garna ta en buss valdigt manga timmar for att fa vara med dig nu!Lycka till med bussakandet!

Kram Mia

2009-03-19 @ 15:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0